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STRC Research Philosophy

Smart Tourism Research Center (STRC) maintains a research agenda driven by smart tourism ecosystem, smart tourism city/destination, and smart applications to provide the insights into the sustainable development of smart tourism.

“Smart” has become a modern buzzword defining technical, economic and social innovations powered by sensor-based technologies, big data, open data, new ways of communicating and sharing of information (e.g., IOT, RFID, and NFC) as well as inferential and rational skills (Gretzel et al., 2015a).

The word “Smart Cities” was used to describe cities using advanced information and communication technology (ICT) to optimize the production and usage of resources (Gretzel et al., 2015b).

“Smart tourism”, which is literally seen as a service provided by the smart city, is thus conceived as a goal of smart tourism cities.

Since the understanding of smart tourism has not yet established, STRC aims to develop smart tourism ecosystem with a view to 1) designing various types of smart tourism business, 2) providing innovative tourism services based on data economy, 3) discovering challenges of smart tourism cities and providing a strategy to solve the problem, and 4) implementing sustainable development goals (SDGs) for smart tourism cities.

STRC Vision

Practice and distribute for the sustainable development of smart tourism cities

STRC Goals

STRC Goals

STRC Contributions

STRC Contributions

5 Dimensions of STRC and Research Examples

  • 5 Dimensions of STRC and Research Examples
  • 5 Dimensions of STRC and Research Examples
  • 5 Dimensions of STRC and Research Examples

In line with the global era, STRC is opening a new horizon for smart tourism. STRC will present a new theme of smart tourism to increase the awareness and competitiveness in order to guide global trends. Working with experts from Korea, Europe, the United States, and Australia, STRC aims to develop a cohesive framework and conduct competitive research to raise awareness among the international community. STRC members are creating opportunities for publishing journal articles and providing a new route to smart tourism for countries, regions, small cities, and businesses.

STRC Network Organization

STRC Network Organization

STRC Organization

STRC Organization

* External Partner Organizations (Busan Tourism Organization, Gyeongsangbuk-do Culture & Tourism Organization, Jeju Special Self-Governing Province, Jeju Tourism Organization, Jeonju City, Korean Tourism Organization, Seoul Tourism Organization)

KHU STRC Research Cluster

STRC 연구철학

STRC는 지속 가능한 스마트관광의 발전 및 통찰력을 제공하기 위해 스마트관광 생태계를 추진하는 연구과제를 지속적으로 수행하고 있습니다.

"스마트"는 기술 기반의 빅 데이터, 오픈 데이터, 새로운 정보 통신 및 공유 방법(예: 사물 인터넷, 전자태그 및 근거리 무선 통신)에 의해 구동되는 기술, 경제 및 사회 혁신을 정의하는 현대적인 유행어가 되었습니다(Gretzel et al., 2015a).

“스마트도시”라는 단어는 자원의 생산과 사용을 최적화하기 위해 첨단 정보통신기술(ICT)을 사용하는 도시를 묘사하는 데 사용되고 있습니다(Gretzel et al., 2015b).

스마트도시가 제공하는 서비스 중 하나인 “스마트관광”은 스마트도시의 새로운 성장 목표로 인식되고 있습니다.

스마트관광에 대한 이해가 아직 정착되지 않았기에, STRC는 1) 다양한 형태의 스마트관광 비즈니스를 설계하고 2) 데이터 경제에 기반한 혁신적인 관광 서비스를 제공하고 3) 스마트관광도시의 과제 수행을 통해 문제를 해결하기 위한 전략을 제시하고 4) 스마트관광도시의 지속 가능한 발전을 위한 구현을 시도하는 네 가지의 목표로 도약하고 있습니다.

STRC 비전

스마트관광도시의 지속가능한 발전을 위한 실천과 확산

STRC 목표

STRC 목표

STRC 기여

STRC 기여

STRC 연구관점

  • STRC의 연구 관점
  • STRC의 연구 관점
  • STRC의 연구 관점

글로벌 시대에 발맞춰 STRC가 스마트관광의 새로운 지평을 열고 있습니다. STRC는 글로벌 트렌드를 선도하기 위해 스마트관광이라는 새로운 테마를 제시해 인지도와 경쟁력을 높이고 있습니다. 한국, 유럽, 미국, 호주의 전문가들과 함께 STRC는 통일된 시스템을 구축하고 국제 사회의 인지도를 높이기 위한 경쟁력 있는 연구를 목표로 하고 있습니다. STRC 연구진들은 국가, 지역, 소도시, 기업을 위한 스마트관광의 새로운 경로를 제공할 것입니다.

STRC 네트워크 기관

STRC Network Organization

STRC 조직도

STRC Organization

* 외부협력기관 (경상북도문화관광공사, 부산관광공사, 서울관광재단, 전주시, 제주관광공사, 제주특별자치도 한국관광공사)

경희대학교 스마트관광연구소 연구 클러스터